Nominera en mottagare av Anita Sandells pris 2024!

Priset delas ut för förtjänstfulla insatser av praktisk art inom dyslexiområdet. Det skall gå till personer som i sin yrkesgärning uträttat något som inneburit en väsentlig förbättring för barn eller vuxna med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi. Priset är inte tänkt att vara ett forskarpris och inte heller ett pris till skolor eller andra organisationer. Varje medlem i föreningen har rätt att nominera en mottagare av priset. Den nominerade behöver inte vara medlem i föreningen. Man kan inte nominera sig själv. Nominering skall göras skriftligen till info@dyslexiforeningen.se senast den 20 april 2024 och skall åtföljas av en kort beskrivning av den nominerade personens bakgrund samt en mer utförlig motivering till varför den nominerade bör få priset.

Kontaktuppgifter till såväl den nominerade personen som till den som nominerade skall finnas med. Priset kommer att delas ut vid föreningens årsmöte den 13 maj. Kallelse till årsmötet och årsmöteshandlingar finns under medlemssidan.

Anita Sandell
Finas web & form