Bli medlem i Svenska Dyslexiföreningen

För att bli medlem i föreningen, skicka ett epostmeddelande med namn och adress (ev med annan fakturaadress) till info@dyslexiforeningen.se så ordnar vi det.
Som enskild medlem får Du vår tidskrift, som kommer ut med fyra nummer varje år. Du får också rabatt vid deltagande i de kurser och konferenser som Svenska Dyslexiföreningen årligen arrangerar. Medlemsavgiften för är 350 kronor. Som
pensionär betalar du 150 kronor.

Skolmedlemskap - för skolor, föreningar och andra organisationer
En skola, förening eller annan organisation kan bli medlem via ett skolmedlemskap. Detta kostar 1.000 kronor i årsavgift. Samtliga anställda i skolan eller organisationen erhåller då medlemsrabatt vid deltagande i föreningens konferensdagar.

Bli volontär
Vi behöver ofta hjälp vid t.ex. utbildningsdagar och på olika mässor. Är du intresserad av att delta som volontär i samband med mässor eller utbildningsdagar så ring eller skriv till kansliet: 08-43746239 info@dyslexiforeningen.se.

Prenumeration
Det går också bra att prenumerera på tidskriften. Skolor, bibliotek, företag, sjukhus, logopedmottagningar, statliga och andra institutioner och även en del privatpersoner föredrar att vara prenumeranter. En årsprenumeration på tidskriften kostar 300 kronor.

Svenska Dyslexiföreningen har fem regionala föreningar
De ordnar föreläsningar, informationskvällar och andra aktiviteter lokalt inom sina områden.
Läs mer om dem här:

Region Väst, SVD , Göteborg