Nu sänker vi priset på kommande utbildningar!

Vi i Svenska Dyslexiföreningen jobbar aktivt för att främja en god läs- och skrivutveckling för alla. Detta ser vi som ett av skolans viktigaste uppdrag. Vårt arbete innebär bl.a. att sprida kunskap om tidiga insatser, läs- och skrivinlärning, åtgärder samt språk-, läs- och skrivsvårigheter. Läs- och skrivförmågan hos yngre sjunker. Vi har i styrelsen har därför tagit beslut om att drastiskt sänka kostnaden för våra kommande utbildningsdagar så att alla lärare som vill och har möjlighet kan delta.

Under våren 2023 har vi två kommande utbildningsinsatser – en halvdag kring Neurovetenskapliga perspektiv på matematikinlärning samt en fyra halvdagarsutbildning kring Kartläggning och åtgärder vid läs- och skrivsvårigheter.

Dessa utbildningar kommer att vara kostnadsfria för medlemmar och till starkt reducerat pris för icke-medlemmar. Att bli medlem i Svenska Dyslexiföreningen kostar 350 kr/år. Att som skola bli medlem kostar 1000 kr/år. Vid ett skolmedlemskap får alla lärare på skolan ta del av vår rabatt.

Christina Hellman