Stöd oss

Svenska Dyslexiföreningen är en ideell organisation som inte erhåller statsbidrag och som därför är helt beroende av medlemmarnas insatser.

Man kan stödja föreningen på flera sätt:

Bli volontär:

Vi behöver ofta hjälp vid t. ex utbildningsdagar och på  olika mässor. Är du intresserad av att delta som volontär i samband med mässor eller utbildningsdagar så ring eller skriv till kansliet: 08-43746239 info@dyslexiforeningen.se.

Som medlem får du vår tidskrift som kommer ut med fyra nummer per år. Du får också rabatt vid de utbildningsdagar vi arrangerar.

En skola, förening eller annan organisation kan bli stödorganisation och betala 1.000 kronor i årsavgift. Samtliga anställda i skolan eller organisationen erhåller då medlemsrabatt vid deltagande i föreningens utbildningsdagar. Dessutom ingår en prenumeration med två exemplar av tidskriften.

Ge en gåva

Alla bidrag går direkt in i den utåtriktade verksamheten. Vi tar också gärna emot riktade bidrag för specifika ändamål, t ex för rådgivningsverksamheten eller till tidskriften. Bankgiro: 5097-7925 eller Swish: 12 32 47 65 70

Christina Hellman